telefon +48 665 026 161    mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mask

Agro tuning

Nasza firma może przeprowadzić następujące modyfikacje w maszynach rolniczych i budowlanych:

  • zwiększenie mocy CHIPTUNING
  • wyłączenie programowania układu SCR AdBlue
  • wyłączenie obsługi filtra cząstek stałych DPF
  • wyłączenie EGR
  • zwiększenie limitu prędkości

Posiadamy również najnowsze oprogramowanie do diagnostyki maszyn rolniczych, dzięki czemu usługi wykonujemy rzetelnie, dbając o każdy szczegół.

Modyfikacji dokonujemy wysokiej klasy oryginalnym urządzeniem przez złącze OBD w kabinie bez konieczności otwierania sterownika. Przykładowe marki maszyn rolniczych, w których można wykonać modyfikacje:

  • AGCO, BUHLER VERSATILE, CASE
  • CATERPILLAR, CHALLENGER, CLAAS
  • DEUTZ, FENDT, JCB, JOHN DEERE
  • KOMATSU, KUBOTA, LAMBORGHINI
  • LANDINI, MASSEY FERGUSON
  • MC CORMICK, NEW HOLLAND
  • SAME, STEYR, VALTRA


Chiptuning

Zwiększenie mocy silnika dokonujemy w każdym ciągniku rolniczym i kombajnie, który jest wyposażony w sterownik silnika. Dzięki tej operacji możemy liczyć na:

• poprawę komfortu użytkowania za sprawą większego zapasu mocy, przez co maszyna lepiej radzi sobie ze zmianą obciążenia
• zmniejszenie zużycia paliwa, gdyż silnik może pracować na wyższym biegu przy mniejszej prędkości obrotowej silnika
• większą elastyczność pracy silnika

Układ AdBlue SCR

Mamy możliwość całkowitego wyłączenia systemu AdBlue SCR w każdym ciągniku rolniczym, kombajnie i maszynie budowlanej. Najczęstsze awarie związane z tym systemem to m.in.: ciśnienie pompy AdBlue, uszkodzony czujnik NOX, problemy z prawidłowym połączeniem elektrycznym (zaśniedziała lub przetarta instalacja elektryczna). Naprawy wykonywane przez autoryzowane serwisy są bardzo kosztowne, a każda usterka tego układu powoduje ograniczenie mocy silnika. Po wykonaniu modyfikacji zapominamy o przejściu silnika w tryb awaryjny. Nie stosujemy emulatorów i innych urządzeń emulujących pracę układu, dzięki czemu raz wykonana usługa jest już na zawsze, co w porównaniu do emulatora jest lepszym i trwalszym rozwiązaniem. Jest to proces całkowicie odwracalny i zawsze można powrócić do seryjnego oprogramowania. Programowanie odbywa się przez złącze OBD i jest w pełni bezpieczne, dzięki najnowszemu oryginalnemu urządzeniu proces przebiega szybko i sprawnie. Po wykonaniu usługi silnik nie będzie przechodził w tryb ograniczenia mocy, a błędy związane z AdBlue nie będą się pojawiały na desce rozdzielczej.

Filtr cząstek stałych DPF

Wyłącznie obsługi filtra cząstek stałych można wykonać w każdym ciągniku rolniczym, kombajnie i maszynie budowlanej. Zapchany filtr DPF powoduje ograniczenie maksymalnej mocy silnika. Zjawisko to występuje wtedy, gdy pojazd użytkowany jest na krótkich trasach lub silnik jest często odpalany i gaszony – wówczas filtr cząstek stałych nie zdąży się oczyścić z nagromadzonej sadzy. Samoczynne wypalanie filtra DPF polega na wymuszonym podniesieniu temperatury filtra powyżej temperatury zapłonu nagromadzonej sadzy.

Osiągnąć to można poprzez dłuższą jazdę ze zwiększonym obciążeniem silnika. Jest to często niemożliwe do wykonania np. wtedy, gdy pojazd jest użytkowany w ruchu miejskim lub maszyna często jest gaszona podczas trwającego procesu wypalania filtra DPF. Usunięcie filtra składa się z dwóch etapów. Pierwszy to mechanicznie usunięcie wkładu filtra po to, żeby nie zarastał cząstkami sadzy. Drugi to elektroniczne usunięcie obsługi wypalania filtra wraz z wyłączeniem czujników współpracujących z obsługą filtra cząstek stałych jak: czujnik różnicy ciśnień, czujniki temperatury itd.

Całkowite usunięcie filtra DPF nie powoduje zwiększenia emisji szkodliwych składników spalin i w technicznym aspekcie nie stanowi żadnego zagrożenia dla silnika.

Czy po usunięciu DPF-a pojazd lub maszyna będzie dymić? Otóż stanowczo NIE! Nawet po przeprowadzonym badaniu na stacji diagnostycznej nie można stwierdzić braku filtra DPF.

Zawór EGR

Możliwe jest wyłączenie zaworu EGR z pamięci sterownika silnika maszyn rolniczych i budowlanych. EGR, inaczej zwany zaworem recyrkulacji spalin, ma za zadanie wprowadzić gazy spalinowe z powrotem do komory spalania, co powoduje zmniejszenie temperatury spalania. Jest to możliwe na takiej zasadzie, że w spalinach nie ma czystego tlenu, który jest potrzebny w procesie spalania. Dzięki usunięciu zaworu EGR możemy liczyć na kilka zalet, m.in.:

  • znacznie lepszą dynamikę silnika, ponieważ zasilany jest czystym tlenem z powietrza, a nie gazami spalinowymi
  • czystość kanałów dolotowych
  • brak problemów z kontrolką „check engine”


Zwiększenie limitu prędkości

Tego typu modyfikację jesteśmy w stanie przeprowadzić w wielu wiodących markach maszyn rolniczych. Jest to w pełni bezpieczne rozwiązanie dla maszyny, gdyż wynika ono z ograniczeń występujących w danym kraju. Np. w Polsce prędkość maksymalna to 40 km/h, a w Niemczech już 50 km/h. W tej modyfikacji nie ma znaczenia, czy ciągnik posiada skrzynię manualną, czy automatyczną.

Firma DAF CENTRUM ma ponad 15-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.