mask

Główne zalety eco tuningu

Eco tuning to usługa stworzona głównie z myślą o oszczędnościach w firmach transportowych. Usługa ta pozwala na oszczędności do 10% paliwa na 100 km., co przy dużych i średnich  firmach przewozowych daje niemałą sumę. W skrócie eco tuning to usługa, polegająca na ingerencji w dotychczasowe oprogramowanie sterujące pracą silnika. Jej celem jest zminimalizowanie zużycia paliwa przy jednoczesnym zwiększeniu osiągów pojazdu.

Najważniejsze korzyści eco tuningu

  1. O najważniejszej korzyści już wspomnieliśmy – oszczędność na paliwie. Samochody transportowe, ciężarówki itp, przejeżdżają nawet kilkaset kilometrów dziennie. Transport często odbywa się każdego dnia, a każda firma przewozowa posiada przynajmniej kilkanaście, kilkadziesiąt lub nawet kilkaset ciężarówek. Jeżeli na każdej z nich zaoszczędzimy 10%, przyniesie to naprawdę solidne oszczędności.
  2. Jednak fundusze to nie jedyna zaleta eco tuningu. Modyfikacje w oprogramowaniu redukują wytwarzanie zanieczyszczeń – zatem dzięki ingerencji nasze ciężarówki czy samochody dostawcze będą bardziej ekologiczne i ekonomiczne.
  3. Eco tunig to również poprawa elastyczności pojazdu – zaleta dla kierowcy pojazdu, który nie musi dokonywać częstych redukcji biegów na wzniesieniach.
  4. Sprawniejszy silnik – wyższa moc i moment obrotowy silnika.

Jak to działa?

Otóż w praktyce silniki różnych pojazdów mają dużą moc – jednak jest ona ograniczana przez producentów oprogramowaniem ECU, w celu zabezpieczania części silnika przed uszkodzeniami. Jednakże ta granica bezpieczeństwa zazwyczaj jest bardzo wysoka. Eco tuning pozwala na wykorzystanie większej mocy silnika w bezpieczny sposób.

Usługa eco tuningu sprawdza się w samochodach dostawczych i ciężarowych, w samochodach osobowych, a także w przypadku pojazdów rolniczych (na przykład ciągniki). Eco tuning musi być wykonany przez profesjonalistów, którzy sprawdzą obecne parametry silnika i dobiorą dla niego najbardziej optymalne modyfikacje. Nieprofesjonalny eco tuning może doprowadzić do uszkodzeń elementów silnika, jak również do zużywania większych ilości paliwa – czyli do efektu odwrotnego do zamierzonego.