mask

DPF/GPF a tuning. Co warto wiedzieć?

Filtr DPF jest montowany w autach z silnikiem wysokoprężnym, a ich zadaniem jest zatrzymywanie i neutralizowanie cząsteczek sadzy. Z kolei filtr GPF to filtr cząstek stałych umieszczany w samochodach benzynowych. Czy filtry te można usunąć? Kiedy warto zdecydować się na chip tuning? Zachęcamy do zapoznania się z poniższym wpisem, gdzie odpowiadamy na te pytania. Życzymy udanej lektury.

Czy filtry DPF i GPF są przeciwwskazaniem do tuningu auta?

Filtr DPF, czyli filtr cząstek stałych montowany w samochodach z silnikiem Diesla ma za zadanie oczyszczać spaliny ze szkodliwej sadzy. Podobnie działa filtr GPF, który jest wyposażeniem aut benzynowych. Jednak jak się okazuje, obecność filtrów cząstek stałych może utrudniać wykonanie tuningu samochodu. Dlatego też wielu kierowców decyduje się na jego usunięcie. Zaletą usunięcia filtra cząstek stałych jest duża oszczędność. Jak się okazuje, filtr DPF ma swoją pojemność, co sprawia, że konieczne jest regularne wypalanie nagromadzonej w nim sadzy. Niestety wielu kierowców o tym zapomina, a to wiążę się z koniecznością kosztownej naprawy auta. Filtr cząstek stałych warto usunąć w sprawdzonym serwisie samochodowym, który może taż wykonać tuning silnika.

Kiedy warto zdecydować się na chip tuning i na czym to polega?

Chip tuning to działanie mające na celu zwiększenie mocy silnika w samochodzie. Warto się na nie zdecydować w sytuacji, gdy chce się poprawić osiągi auta bez konieczności wydawania dużej ilości pieniędzy. Chip tuning polega na wprowadzeniu pewnych zmian w systemie komputera pokładowego pojazdu. Dzięki temu można nie tylko zwiększyć moc pojazdu, ale też poprawić jego sprawność. Ponadto można zauważyć zmniejszone zużycie paliwa i poprawę dynamiczności samochodu.