telefon +48 665 026 161    mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mask

Rozwój postaw ekologicznych oraz wyśrubowane normy, zmusiły producentów modeli samochodów zasilanych silnikami Diesla do stosowania nietypowych rozwiązań. Po wprowadzeniu rygorystycznej normy Euro 6, na rynku pojawił się wtrysk AdBlue. Dodatek ten gwarantuje pomyślne przejście testów emisji szkodliwych związków.  

Ekologiczne podstawy

Wtrysk AdBlue instalowany jest w autach osobowych, jak również w dostawczych
i ciężarowych. To roztwór mocznika i wody demineralizowanej, który podawany jest pod ciśnieniem przez specjalny wtryskiwacz do katalizatora systemu SCR pojazdu z silnikiem zasilanym olejem napędowym. Katalizator ten służy do oczyszczania spalin z tlenków azotu (NOx). Norma Euro 6 zaleciła redukcję dopuszczalnych ilości tlenków azotu (NOx) z poziomu 0,18 do 0,08 g. Związki te odpowiadają za obniżenie zdolności krwi do przenoszenia cząsteczek tlenu oraz choroby nowotworowe i obniżenie. Gdy AdBlue dostaje się do wnętrza katalizatora, zmienia się w amoniak i dwutlenek węgla. Wchodzi w reakcję chemiczną z tlenkami azotu, która kończy się zamianą ich w nieszkodliwy dla środowiska azot i parę wodną. Powoduje to zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska oraz emisji spalin do atmosfery.

AdBlue OFF

Eliminacja tlenku azotu przez system SCR nie odbywa się od razu po odpaleniu silnika. Potrzebna jest temperatura ok. 200ºC. Dopóki nie zostanie wytworzona odpowiednia temperatura, produkcja tlenku azotu jest na poziomie silników, w których brak jest układu SCR. Sam płyn AdBlue ma właściwości korozyjne, dlatego należy uważać na karoserię przy jego uzupełnianiu. Niestety AdBlue zamarza już przy -11ºC, dochodzi wówczas do krystalizacji mocznika. Nawet drobne jego kryształki mogą uszkodzić wtryskiwacz i pompę. Po kilku zamarznięciach mocznik traci swoje właściwości i należałoby go wymienić na nowy. AdBlue nie lubi także temperatury powyżej 30 ºC, w której mocznik ulega rozpadowi, i nie spełnia już swojej roli. Przy problemach z układem redukcji emisji spalin SCR AdBlue, warto skorzystać z pomocy naszej firmy. W samochodzie montowane jest specjalne urządzenie, które emuluje pracę układu SCR AdBlue i tym wyłącza jego działanie. Urządzenie to wysyła do komputera ECU informacje o prawidłowości działania układu SCR AdBlue. Zastosowanie emulatora wyłącza pracę następujących elementów systemu: pompy AdBlue, czujnika temperatury AdBlue, czujnika NOx, zbiornika Adblue i czujnika ciśnienia. Po zastosowaniu emulatora zalecamy pozostawienie tych elementów jako atrap całego systemu. Tym samym, podczas diagnostyki wszystkie widoczne parametry pracy układu SCR są takie jak w pojeździe ze sprawnym układem SCR AdBlue. Auto przechodzi wszelkie testy poprawności działania, znikają też wszystkie błędy oraz tryby awaryjne związane z wadliwym działaniem tego układu. Wykonanie instalacji Emulatora w profesjonalnej firmie zapewnia dyskrecję montażu oraz brak trwałej ingerencji w elektronikę samochodu, co daje możliwość przywrócenia funkcjonowania układu SCR w każdej chwili.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.